zaterdag 13 maart 2010

Mexicaanse lamskoteletten

Dit is nog eens grappig. Door de jaren heen heb ik verschillende blogs gehad, met ook daarop mijn favoriete of nieuw uitgeprobeerde recepten. Zojuist zat ik door mijn oude mailadres te spitten, waarbij ik een reactie op een van deze recepten tegenkwam.

Een van de recepten de op dat blog staan, heb ik hier nog niet geplaatst. Met de aankomende lentedagen, is dit een erg lekker stukje vlees om te combineren met een salade en wat gebakken aardappeltjes of gekruide aardappeltjes uit de oven.

Ingrediënten:
lamskoteletten
mexicaanse kruidenmix (Silvo)
komijnzaad
cayennepoeder
(olijf)olie

Bereiding:
Snijdt het vetrandje van de koteletten een paar keer in om kromtrekken te voorkomen. Vermaal een theelepel komijnzaad in een vijzel. Maak een mengsel van drie eetlepels olijfolie, een eetlepel mexicaanse kruiden, een snufje cayenne en de komijnzaad. Wrijf de lamskoteletten in met de kruiden (indien nodig kun je extra maken) en laat dit op kamertemperatuur een kwartiertje intrekken.

Verwarm de grill(pan) en bak de koteletten drie tot vier minuten aan beide zijden totdat ze mooi roze zijn.

Geen opmerkingen: