donderdag 17 juni 2010

Ketjapspiesjes met champignon

Een paar weken geleden hebben we heerlijk indoor geBBQt. En omdat ik toch wat op mijn eetpatroon aan het letten ben, heb ik zelf het vlees bereid. Naast de kip- en zalmspiesjes, een volle salade en lekkere aardappeltjes uit de oven, kwam ik erachter dat ik nog wat gehakt en kastanjechampignons in de koelkast had liggen. Daar dacht ik ook een lekker spiesje van te maken. Na wat snuffelen tussen de kruiden, besloot ik de ketjap te gebruiken en de spiesjes werden een grote aanrader! We hebben enorm zitten smullen!

Benodigdheden (2 spiesjes):
150 gram rundergehakt
2 grote kastanjechampignons
2 eetlepels gematigd zout basisgehaktkruiden
1 teentje knoflook
een paar flinke scheuten ketjap medja

Bereiden:
Meng het gehakt met de kruiden, een geperst teentje knoflook en de ketjap en laat dit tien minuten intrekken. Maak van het gehakt zes of acht balletjes,snijd de grote kastanjechampignons in vieren of wat kleinere kastanjechampignons in tweeen.

Rijg de balletjes en de kastanjechampignons om en om op een spies. Verwarm ondertussen de grillpan, de oven of de bbq en bak de spiesjes in tien minuten gaar.

Morgenavond staat het weer op het menu. Deze keer als stukje vlees bij een normaal gerecht. Dat is weer eens iets anders dan een simpele gehaktbal toch?

Geen opmerkingen: