maandag 8 september 2008

Liefdevolle minicakejes

Vorig jaar heeft de Duitse Playboy een test gedaan om te kijken of liefde echt door de maag gaat. Ruim een derde van de ondervraagde mannen gaf als antwoord dat vrouwen mannen het grootste plezier door hun lievelingskostje te bereiden. Dit scoorde zelfs hoger dan seks!

Om mijn eigen vriend te laten zien hoe gek ik op hem ben, verdwijn ik regelmatig in de keuken om iets lekkers voor hem te maken. Vandaag waren dat minicakejes.

Als basisrecept (voor ongeveer 15 minicakejes) gebruik ik:
175 gram zelfrijzend bakmeel
115 gram zachte boter
115 gram gele basterdsuiker
2 eieren
1 eetlepel vanilleyoghurt

Vandaag heb ik twee vullingen gemaakt. Een appelkaneel-vulling en een witte chocolade framboos-vulling. Hiervoor heb ik gebruikt:
een halve elstar appel, in blokjes gesneden en bestrooit met kaneel
zes blokjes geraspte of fijngestampte witte chocolade en
75 gram frambozen, in vieren gesneden

Roer in een kom de gele basterdsuiker met de zachte boter tot een licht en romig mengsel. Klop er geleidelijk de eieren en daarna de yoghurt door. Vouw er voorzichtig het meel door.

Verwarm de oven voor op 200 graden en zet de cakevormpjes vast klaar. Pak een tweede kom en doe hier een deel van het deeg in. Voeg in de ene kom de appelkaneel toe en in de andere de gestampte witte chocolade en de frambozen. Doe in elk vormpje een eetlepel van het deeg en bak de minicakejes in ongeveer 12-15 minuten gaar.

Geen opmerkingen: