woensdag 10 september 2008

Spinazie-tomaatomelet

Ik woon alleen en daarom koop ik eigenlijk altijd een doosje eieren van zes stuks. Maar deze week heb ik bij toeval een doosje van tien stuks gekocht. En omdat ik nu met een klein overschot aan eieren heb, bedacht ik me dat ik weleens zo'n gevulde omelet kon proberen te maken. Erg lekker!

Benodigdheden:
1 aardappel
125 gram ontdooide gehakte bladspinazie (zonder creme)
2 a 3 eieren (afhankelijk van de grootte)
2 theelepels gedroogde tomatentapenade
1 teentje knoflook
peper
zout

Eventueel toe te voegen:
geraspte/plakjes kaas
15 gram achterham, in reepjes gesneden

Schil of boen de aardappel en snijd deze in kleine blokjes. Bak de blokjes even aan en voeg de gepelde, geperste knoflook, de eventuele ham, de tapenade en de bladspinazie toe. Bak het geheel gaar en schep het over in een mengkom. Klop de eieren los, breng het op smaak met wat peper en zout en meng ze met het aardappel-spinaziemengsel. Doe dit mengsel in de koekenpan, strooi er de eventuele kaas overheen, en bak het met deksel op de pan in ongeveer vijf minuten gaar op gematigd vuur.

Erg geslaagd vond ik! Ik denk dat ik vaker gevulde omeletten ga eten.

Geen opmerkingen: