zondag 7 september 2008

Tonijnsalade met aardappel en sperciebonen

Voorgaande week zijn Vriend en ik gaan camperen in Limburg. Erg leuk, ware dat het weer toch iets tegenviel. De eerste dag hebben we (onderweg) bij de Burger King gegeten, voor de tweede dag heb ik thuis-klaargemaakte macaroni meegenomen, we zijn twee dagen uit eten geweest bij een Ierse pub en de overige twee dagen heb ik gekookt op de camping. Met maar een gasstelletje moesten we ons een beetje behelpen, maar een van de gerechten was erg geslaagd.

Het is een recept van AllerHande, die ik tegenkwam op een ander blog. Ik heb het thuis eens uitgebreid gemaakt, op de camping heb ik het zo simpel mogelijk gehouden. Gewoon met gekruide aardappeltjes, tonijn met lichte-mayonaisedressing, sperciebonen en een blikje mais.

Het originele recept (voor twee personen) is:
250 gram aardappelen, iets kruimig en ongeschild
250 gram sperciebonen
1 blikjes tonijn in mayonaise (a 185 gram)
1 theelepel citroensap
1 klein blikje crispy maiskorrels
1 klein sjalotje
1 teentje knoflook
1 eetlepel fijngesneden krulpeterselie
1 theelepel paprikapoeder

Snijd de aardappelen en kook ze in 15 minuten gaar. Snijd de sperciebonen en en voeg ze de laatste 8 minuten toe aan de kokende aardappelen. Open ondertussen de tonijn en maak het los met een vork. Stamp de knoflook fijn en snijd het sjalotje in hele fijne ringen. Schep de citroensap, de paprikapoeder, de knoflook, het sjalotje en de krulpeterselie erdoor en breng het verder op smaak met wat versgemalen peper en zout. Giet de aardappelen en sperciebonen af en roer de mais en de tonijn erdoor.

Een heerlijk makkelijk, maar toch luxe en smakelijk gerecht!

Geen opmerkingen: